Νούμερο 10   

Συμφώνησαν οι 23 χώρες του OPEC+ στην αύξηση της ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου κατά 400 χιλ. βαρέλια. Δε συμφώνησαν όμως στην κατανομή της αύξησης. Κύρια αιτία η διαφωνία στα μεγέθη μεταξύ των «αδελφών» χωρών (και ελέω Θεού βασιλειών) της Σαουδικής Αραβίας (ΒΣΑ) και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ). Ως συνέπεια η τιμή του εμπορεύματος τραβά την ανηφόρα, ξεπερνώντας τα 75 δολάρια το βαρέλι από κάτω από 20 που είχε φτάσει στην αρχή της πανδημίας πριν από 15 μήνες. Τα τρέχοντα επίπεδα είναι τα υψηλότερα των τελευταίων έξι ετών και θα οδηγήσουν το σύνολο των αγαθών και υπηρεσιών σε ανατιμήσεις.

Λίγο αστεία παρενέργεια της διαφωνίας των μοναρχιών του Κόλπου: Η ΒΣΑ απαγόρεψε της πτήσεις από ΗΑΕ … λόγω έξαρσης κορωνοϊού.

 

Νούμερο 9 

Στα καθ’ ημάς, το 35% των τραπεζικών χρηματοδοτήσεων κατευθύνεται σε 680 μεγάλες επιχειρήσεις, το υπόλοιπο σε 60,000 μεσαίες και (λίγες) μικρές. Το μέσο υπόλοιπο των δανείων της 1ης κατηγορίας ανέρχεται σε 36 εκ. ευρώ, ενώ της 2ης κατηγορίας σε 690 χιλ. Η 3η κατηγορία των υπολειπόμενων 340,000 ΜμΕ δεν μπορεί ούτε καφέ της παρηγοριάς να πιει σε τραπεζικό κατάστημα.

Νούμερο 8  

Η πλειοψηφία των Βραζιλιάνων υποστηρίζει την παραπομπή σε δίκη του μεταμοντέρνου ρατσιστή προέδρου Μπολσονάρου, καθώς σοβαρές κατηγορίες για διαφθορά, που σχετίζεται με την προμήθεια εμβολίων, πλήττουν την ήδη στραπατσαρισμένη εικόνα του. Τις τελευταίες εβδομάδες, η Μπραζίλια συγκλονίζεται από κατηγορίες ότι ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι ζήτησαν μίζες για να εγκριθεί με ταχείες διαδικασίες και να τιμολογηθεί σε υψηλότερες τιμές το ινδικό εμβόλιο Covaxin. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι το «ασφαλές» καταφύγιο των λαμόγιων είναι ο ακροδεξιός εθνικισμός  και ο νεοφιλελευθερισμός.

Νούμερο 7

Αντίδοτο στο νέο δρόμο του μεταξιού (Belt-and-Road) της Κίνας αναζητά εναγωνίως ο νέος Αμερικανός Πρόεδρος μετά την ουσιαστική αποχώρηση των ΗΠΑ από τα διεθνή δρώμενα στο εμπόριο την τετραετίας 2017-20. Στα σκαριά είναι η διαμόρφωση μιας ψηφιακής εμπορικής συμφωνίας, με τις χώρες του Ειρηνικού, πρωτίστως. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν δυνατότητες επιτυχίας, περιορισμένες όμως καθώς η Κίνα (σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, προς το παρόν) είναι αποφασισμένη να επενδύσει (και ήδη το κάνει) τεράστια κεφάλαια στην υποστήριξη του στρατηγικού της στόχου να «αλλάξει τη γεωγραφία» και να ξεπεράσει τους περιορισμούς που της επιβάλλει.

 

Νούμερο 6 

Αποφασισμένη να εισάγει με ταχείς ρυθμούς το «ψηφιακό ευρώ» εμφανίζεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ECB).

Προφανείς στόχοι:

α) Ο ακόμα πιο αυστηρός έλεγχος της κυκλοφορίας του χρήματος (άρα και το «κόψιμο» ή ακόμα και το «κούρεμα», αν ποτέ παραστεί η ανάγκη)

β) Τα κρυπτονομίσματα και η ανεξέλεγκτη φούσκα χρήματος που δημιουργούν.

 

Τα κύρια προβλήματα που πρέπει να λυθούν στην πορεία:

  1. Η εκτός συστήματος (offline) λειτουργία του ψηφιακού νομίσματος.
  2. Η παραβίαση της ιδιωτικότητας στις συναλλαγές (σοβαρό θέμα για τους Γερμανούς πολίτες, με ότι αυτό σημαίνει για την ECB).
  3. Η πιθανότητα να εξελιχθεί σε νέο … bitcoin, και να διευκολύνει τις παράνομες συναλλαγές.

Το ψηφιακό νόμισμα είναι στην agenda των περισσότερων σημαντικών κεντρικών τραπεζών, άλλωστε όπως φαίνεται και στο σχετικό χάρτη.

Νούμερο 5  

Η Κίνα θα λειτουργήσει μέσα στον Ιούλιο τη μεγαλύτερη αγορά δικαιωμάτων ρύπων άνθρακα. Θα περιλάβει 2.200 επιχειρήσεις υπεύθυνες για το 50% των εκπομπών άνθρακα, στη χώρα που αποτελεί το «παγκόσμιο εργοστάσιο». Δε θα έχει άμεση επίπτωση στον περιορισμό των ρυπογόνων δραστηριοτήτων καθώς η Κίνα πιάνει τους  στόχους της από τη συνθήκη του Κιότο, όμως θα διευκολύνει τις ρυπογόνες επιχειρήσεις να εξορθολογήσουν το κόστος τους, καθώς θα συμμετέχουν σε δομημένη αγορά, άρα, πιθανότατα, θα αγοράζουν πιο φθηνά. Πριν την έναρξη της αγοράς, ο μετρικός τόνος κοστίζει περί τα 6 δολάρια, έναντι περίπου 70 δολαρίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την έως τώρα μεγαλύτερη οργανωμένη αγορά.

Νούμερο 4   

Δημοσιεύθηκε ο δείκτης φερεγγυότητας του Ελληνικού Δημοσίου Τομέα για την 20ετία 2001-2021, δηλαδή το πώς εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του το δημόσιο προς πολίτες και επιχειρήσεις. Η μακράν καλύτερη εικόνα ήταν όχι την περίοδο διακυβέρνησης των «φιλεπιχειρηματικών» και «φιλεπενδυτικών» κομμάτων αλλά το 2016-2019. Το λες και θεία δίκη.

Νούμερο 3  

Η Κομισιόν απορρίπτει το ενδεχόμενο διαγραφής των χρεών που έφερε η πανδημία. Αιτιολογική βάση ο ηθικός κίνδυνος που δημιουργεί. Ταυτόχρονα ξεπέρασαν τα 109 δις ευρώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στο δημόσιο. Με τετραγωνισμό του κύκλου ομοιάζει ο συγκερασμός των δύο αυτών ειδήσεων.

Νούμερο 2  

Ξεπέρασε τα 380 δις ευρώ τον Μάρτιο του 2021 το χρέος της Κεντρικής Διοίκησης (Χρέος Γενικής Κυβέρνησης + Χρέος ΟΤΑ/ΟΚΑ + Χρέος ΝΠΔΔ), αυξημένο κατά 6.8 δις σε σχέση με το τέλος του 2020.

Νούμερο 1 

Η καλή είδηση του 15μέρου. Χωρίς περιορισμούς οι Βρετανοί τουρίστες στην Ελλάδα, αρχής γενομένης από 17 Ιουλίου, οπότε κάτι θα τσιμπήσει και ο τουρισμός μας. Θα φέρουν προφανώς μαζί τη, συνήθη στους υπηκόους της αυτής μεγαλειότητας, υποκουλτούρα του μεθυσμένου και χαπακωμένου, καθώς και τη μεμψιμοιρία για τα penalties του EURO-2020, αλλά δεν μπορεί να τα έχει όλα κανείς στη ζωή!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here